Drie voorbeelden van goede interaction design

Het Senseo-apparaat
Senseo-apparaat

Weinig knoppen die het interface simpel en doelgericht houden, zodat er niet teveel informatie op de gebruiker afkomt.
Verder een simpele iconologie naast de knoppen, zodat de betekenis zo universeel mogelijk is.


Pinautomaat

Pinautomaat

Duidelijke communicatie vanaf het scherm. Binnen ongeveer zes korte stappen bereik je het doel. Dit is de kortst mogelijke weg naar het opnemen van geld. Scheelt veel tijd vergeleken met het binnenstappen van een bank:

1 Pin-kaart insteken.
2 Pincode invoeren.
3 Geld opnemen of saldo bekijken?
4 Hoeveel geld wil je opnemen?
5 Pas uitnemen.
6 Geld uitnemen.

De gebruiker wordt bij de hand genomen en door het stappensysteem begeleid.
Extra handig voor toeristen en de wat oudere generatie.

Www.tangram.nl
www.tangram.nl
Houdt rekening met de regel: niet meer dan 7 keuzebuttons in het scherm.
Heeft een handige onderverdeling > Je drukt op een button naar keuze en er schuift een keuzemenu onderuit. Een duidelijke navigatie. Verdere positieve punten: de zoekbalk staat centraal (bezoekers hoeven zo niet de gehele site door te struinen, maar kunnen direct zoeken naar informatie die ze willen hebben), niet teveel kleur in het scherm gebruikt (wat het nog wel eens onduidelijk kan maken), een strakke vormgeving met rustige banners, duidelijke koppen, weinig scrollwerk, handige manier van vacaturevermelding, tekst is beperkt gehouden tot de kern, handige sitemap!

0 Responses to “Drie voorbeelden van goede interaction design”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: