Project DDUX: Het verloop van de samenwerking

Eyeopener

Na een goed SLC-gesprek ben ik gemotiveerd geraakt en heeft het mijn ogen geopend.
Wat wil ik nou echt het komende jaar en de laatste weken van school bereiken?
Het erbij neerleggen dat ik vormgever wil worden heeft me een hoop rust gegeven.
Ik besloot meer te oefenen in conceptontwikkeling en design.

In het project heb ik me dan ook gestort op het concept en het ontwerp. Dit is me heel erg goed bevallen:
zoveel vrijheid in eigen idee-ontwikkeling.
Joris en ik lieten elkaar ons gang gaan d.m.v. afspraken te maken en elkaar te beoordelen nadien.

Afwegingen

– Passen we het design van de originele site wel of niet aan? (Hier waren eerder enige onenigheden over, omdat de opdrachtgever
zelf weinig aanpassingen wilden zien en later een aparte site voor de opdracht wilden hebben om de vrijheid te vergroten.)
– Hoe kan de gebruiker zo snel mogelijk op hem toegespitste onderwerpen van artikelen en bronnen terug vinden.
– Bevordert het gebruik van tags de communicatie binnen de community? Hoe dan?
– Hoe houdt je site aantrekkelijk voor beiden doelgroepen, zowel bedrijven als studenten?
– Hoe zou de gebruiker zijn eigen site kunnen bewerken om zo zelf ook een beleving te ervaren in
het ontwerp. (Het gaat hier tenslotte om ervaringsgerichte ontwerpers).
– Hoe komen bedrijven en studenten direct met elkaar in contact?
– Hoe worden beiden doelgroepen door de site aangetrokken?
– Hoe laat de student of het bedrijf zijn portfolio zien?
– Hoe komt men snel terecht bij wat men zoekt?
– Wat werkt qua ontwerp rustig in het scherm > welke kleuren gebruiken en hoeveel ruimte nemen we tot onze beschikking?
– Welke koppen blijven wel en welke blijven niet bestaan uit de originele site van Ddux?
– Waar plaatsen we deze, zodat men het snelst navigeert?
– Hoe gaat de communitysite heten en hoe ziet het logo eruit?
– Wat zijn de benamingen en de plaatsing van de koppen uit het nieuwe gedeelte?
– Wat zie je als je niet ingelogd bent en wat zodra je wel bent ingelogd?
– Hoe kan de gebruiker een balk uitzetten, zodat deze sneller door de pagina navigeert?
– Welke kleuren en lettertypes worden er gebruikt?

Terugblik op het ontwerp en het proces

Ik ben zeker wel trots op verschillende punten uit de opmaak en de inhoud van de site.

Vooral de portfoliopagina is naar mijn idee mooi inelkaar gezet.
Een kleine ontevredenheid zit hem in het ontwerp van de balken.
Had hem liever een nog wat profesionelere look gegeven.
Het proces zelf verliep naar mijn idee heel geleidelijk, vooral later in het proces. In het begin kostte de brainstorms ons moeite, omdat
we niet zo goed wisten welke kant we op moesten.

Jammer dat de presentatie niet geheel goed uit de verf kwam. We hebben veel dingen uit het concept wel
uitgedacht, maar niet uitgewerkt.

0 Responses to “Project DDUX: Het verloop van de samenwerking”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

