Games – verantwoording visual interface design

Games – thema werk 

controller.png

Deze ontwikkelde games vielen allemaal onder het thema “werk”.

De speler (in dit geval een nieuwe medewerker van Microsoft) moet de spelen in een snel tempo achter elkaar spelen.
Daarna wordt er een balans op gemaakt.

  • Is de speler stressbestendig?
  • Kan hij/zij tegen stoorzenders?
  • Kan hij/ zij meer aan dan de huidige snelheid?
  • Maakt hij/ zij fouten?
  • Worden deze verbeterd bij herhaling van het spel?
  • Kan er al op een hoger niveau worden gespeeld?

Deze uitslagen vind men na het spelen van de reeks.

De vormgeving hebben we besloten een chaotisch karakter te geven. Dit om de druk van het spel te verhogen.
De speler moet continu aan een nieuwe vormgeving wennen en weet niet precies wat hem/ haar te doen staat.
Foutmeldingen, geluiden en tellingen worden steeds anders getoond wat een tijd kost om hierin om te schakelen.

0 Responses to “Games – verantwoording visual interface design”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s





%d bloggers op de volgende wijze: